BARE SKIN BY BMN


HOME ABOUT MORE INFO INSTAGRAM FACEBOOK NEWER OLDER FOLLOW


oorsi corner


🌼 WHITENING FLAWLESS SKINCARE
💝 BARE SKIN BY BMN TRUE BEAUTY NEVER NEEDS MAKEUP
🌸 NATURAL PRODUCTS
💯 KKM, SELAMAT, HALAL & BERKESAN
📎 POSTAGE EVERYDAY
☎ WHATSAPP-MESEJ 013-9083257
🚗 MALAYSIA


cbox




FOLLOWERS



blog archive



total pageviews



search this blog
KACANG HIJAU
Sunday, November 23, 2008 | 0 Comments



1. Bubur kacang lebih enak
Sebelum rebus kacang hijau, hendaklah digoreng tanpa minyak terlebih dahulu. Goreng sehingga agak kering sedikit dan berbau wangi. Matikan api. Selepas itu, rendam dalam air lebih kurang 2 jam supaya ia cepat kembang dan lebih cepat masak nanti. Bubur kacang tadi akan lebih enak kerana bau wangi tadi. Jom cuba ...........

2. Kacang hijau cepat empuk
Agar kacang hijau cepat empuk, hendaklah merebusnya dengan api yang sederhana, jangan ingat ianya lambat kerana kacang hijau cepat empuk dengan cara begini. Petua ini juga boleh diamalkan untuk merebus daging atau bubur nasi.


3. Kacang hijau cepat empuk
Ketika merebus kacang hijau, masukkan sedikit minyak masak ke dalam periuk. Jumlah sukatan minyak masak bergantung kepada jumlah kacang hijau. Jika sekilo kacng masukkan setengah sudu minyak masak. Selepas itu, masukkan bahan-bahan tertentu mengikut resepi anda.

4. Kacang hijau elak urat timbul
Mungkin ada di kalangan kita yang mempunyai masalah urat timbul pada bahgian kaki atau peha. Ambil segenggam kacang hijau dan rebus tanpa gula jangan sampai hancur. Makanlah pada setiap pagi dan petang.
sumber daripada Petua Dapur Rumahtangga






OORSI CORNER © . All Rights Reserved.